Çaycuma

10002 Kalite Bayrağı da gönderde

Çaycuma Belediyesi ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi bayrağından sonra, şimdi de, ISO10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi bayrağını gönderine çekti.

Abone Ol

Çaycuma Belediyesi, genel kalite yönetim sistemi içinde önemli bir başlık olan ve şikâyet yönetimini etkili bir şekilde yönlendirip, süreçlerde sürekli iyileşme sağlayarak vatandaş memnuniyetini artıran ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi bayrağını da gönderine çekti. Daha önce ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi alan Çaycuma Belediyesi, ülkenin, her iki bayrağı gönderine çeken az sayıdaki belediyesi arasına girdi.
TÖREN GENİŞ BİR KATILIMLA YAPILDI
Çaycuma Belediyesi Bandosu’nun konseri ile başlayan törene Çaycuma İlçe Özel İdare Müdürü Kemalettin Yaşar, Zonguldak Havalimanı Müdürü Recep Kâhya, Çaycuma Kent Konseyi Başkanı İsmail İnam, Çaycuma Mal Müdürü Şener Civak, Çaycuma Esnaf ve Sanatkârlar Odası Başkanı Hayri Kandemir, Çaycuma Şoförler Odası Başkanı Barbaros Uçar, Çaycuma Ziraat Odası Başkanı Rıza Çapkın, Karapınar önceki dönem Belediye Başkanı Ahmet Aydın, bazı CHP İlçe Yönetim Kurulu Üyeleri, bazı Belediye Meclisi Üyeleri, bazı İl Genel Meclisi Üyeleri ve Çaycuma Belediyesi daire amirleriyle ilgili bir vatandaş topluluğu katıldı.
KALİTE İNSAN YAŞAMININ AYRILMAZ BİR PARÇASI
Törende bir konuşma yapan Çaycuma Belediye Başkanı Bülent Kantarcı, “2024 yılını bitirmeden yine çok güzel bir buluşma gerçekleştiriyoruz, yeni bir kalite bayrağını daha gönderimize çekmek için bir aradayız. ‘Kalite nedir?’ diye sorulduğunda çok insan cevap vermekte zorlanıyor. Benim en sevdiğim tanım, ödediğinizin tam karşılığını almaktır. Dünyada kalite yönetimi diye bir sistem var. Bu sistemi benim bildiğim kadarıyla Japonlar bulmuş ve sonrasında da pandemideki virüs salgını gibi tüm dünyayı kaplamış vaziyette.
Kalite insan yaşamının ayrılmaz bir parçası ve toplam kaliteyse bütün süreçlerin, tek tek kaliteli olması anlamına geliyor. Mesela siz bir ürün aldınız. Ürün çok çok kaliteli olabilir ama eğer kötü bir ambalaj içerisindeyse o kabul edilmez.” dedi.
BELEDİYE ÇAYCUMA HALKINA HİZMET İÇİN VAR
Sözlerini, “Bizler değerli dostlarımızın, hocalarımızın sayesinde bir kalite yürüyüşüne çıktık.” diyerek sürdüren Başkan Kantarcı, konuşmasında, “Oluşturduğumuz kalite kervanı, şu anda, Çaycuma’nın etrafındaki diğer yerleşimlere de yayılıyor. Diğer belediyelerimiz de bu işin farkına vardılar, onlar da bu eğitimleri alarak, daha nitelikli hizmet vermek için süreçlerini iyileştiriyorlar. Biz geçtiğimiz günlerde, çok şükür, ISO 9001 belgesini aldık. Bugün de müşteri memnuniyeti başlığı altındaki bayrağımızı çekiyoruz. Müşteri memnuniyeti ne demek? Biz bir belediyeyiz, belediye devlet kuruluşu mudur? Belediye çalışanları memur mudur? Çaycuma halkının tepesinde olan insanlar mıdır? Yoksa onların hizmetkârı mıdır? Genelde, belediye, hükümet ya da adliye dendiği zaman, karşımıza bir devlet kavramı çıkar, bu da maalesef çoğumuz için buyurgan bir anlayış demektir. Vatandaşı azarlamak, kötü muamele yapmak, tepeden bakmak, hakir görmek gibi sonuçlara ulaşır. Oysa biz Çaycuma halkına hizmet etmek için varız.” şeklinde ifadeler de kullandı.
ESKİ TABİRLE HALKIMIZIN HADEMESİYİZ
Konuşmasına, “Çaycuma halkı olmasa, Çaycuma Belediyesi olur mu?” sorusuyla devam eden Başkan Kantarcı, “Arkadaşlarımız, bu eğitimlerden sonra, Çaycuma halkına, bir esnafın müşterisine bakar gibi bakıp aynı özeni, aynı nezaketi göstermek zorundalar. Bayrağı çektik, ama gönderde tutmak için kaliteyi sürekli yükseltmek zorundayız.  Hep hizmetinde olduğumuz halkımızın eski tabirle hademesiyiz. Bunu içselleştirmemiz gerekiyor. Bu çok önemli bir kavram, çok önemli, çağdaş ve evrensel bir değer. Bu günümüzde bizimle beraber olduğunuz için çok teşekkür ediyorum.” dedi.
LÜTFEN BİZİ ŞİKÂYET EDİN
Daha sonra Çaycuma Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürü, Kalite Koordinatörü Cenk Kaplancan sistemin işleyişi hakkında bilgi verdi. Kentin çeşitli noktaları, işyerleri ve belediye birimlerine, içinde karekod bulunan afişler asılacağını söyleyen Kaplancan, “Cep telefonu ile karekodu okutan kişilerin ekranına, şikâyet sayfası gelecek. Vatandaşımız formdaki gerekli yerleri doldurduktan sonra bize gönderecek. Şikayet alınır alınmaz, hemen geri bildirimde bulunulacak, gerekirse, kendisine, ihtiyaç duyulan aydınlatıcı sorular sorulacak. Ardından da ilgili birim harekete geçerek, şikâyete konu olan hususu hızlı bir şekilde giderecek.” dedi. Başkan Kantarcı, bunun üzerine, törende bulunanlara “Lütfen bizi şikâyet edin” diye seslendi. Konuşmaların ardından ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi kalite bayrağı, Başkan Kantarcı tarafından, Belediye Bandosu’nun çaldığı marşlar ve alkışlar eşliğinde göndere çekildi.