İŞTE O AÇIKLAMA:

Yaşadığım ve aidiyet duyduğum bu şehirde bir türlü ortak akılda buluşamadık. Kim tarafından yapıldığından bağımsız olarak kentin kendine özgü simge yapıları yıkılırken karşı çıktığımızda kentin önünü tıkayan ve gelişmesine engel olan kişiler olarak algılanırken, estetikten uzak ve kent kimliğine yakışmayan yapılanlara karşı tavır koyduğumuzda da hiçbir şeyi beğenmeyen her yapılan karşı çıkan insanlar olarak yaftalındık.

Meydanlar kentin en dikkat çekici, gösterişli yerleridir. Yaşanan zamanın izlerini taşıyan alanlardır. Meydanlarda bulunan her bir bileşen (yol, cadde, meydan, sanat eserleri, kent mobilyaları, vb.) kent imajı üzerinde etkilidir. Bu bileşenlerin birbirleri ile uyumu ve uyumsuzlukları kentin ve kent kimliğinin algılanmasını olumlu veya olumsuz yönde güçlendirir. Bu durum da insanların çok önemli bir gereksinim olan kente yönelik sahiplenme duygusunu etkiler. Sonuçta kamusal açık alan olan meydanlar değerlendirilirken kullanıcılarında bir yer ve aidiyet duygusu oluşturması gözetilmelidir. Bu da meydanlara o yerin kendine özgü ve kullanıcıları tarafından sahiplenilen coğrafi, tarihsel, toplumsal ve özellikle estetik özelliklerinin yerleştirilmesiyle oluşturulur.

Konu Cumhuriyetimizin yüzüncü yılında valiliğin önündeki meydana dikilen yeni saat kulesi. Bildiğim kadarıyla sanatı konusunda kendini kanıtlamış bir sanatçı tarafından yapılmadığı için bir sanat eseri değildir. Heykelin en altında bulunan galeri ağızlarına benzer şekiller maden galerilerinden çok bir şadırvan girişini andırmaktadır. Anlatmak istediği bir konu veya tema da algılanamamaktadır. Cumhuriyet, madenci, saat kulesi, Zonguldak Belediyesi logosu ve altta galeri girişine benzer yapı bir bütünlük göstermemektedir. Çalışır durumda tasvir edilen maden işçi heykelleri anatomik duruşları bozuk ve estetikten yoksundurlar. 

TTK Üzülmez Müessesi’nde gerçeğini aratmayan yangın tatbikatı TTK Üzülmez Müessesi’nde gerçeğini aratmayan yangın tatbikatı

Hâlbuki önüne gençler için kay kay pisti yapılmaya çalışılan ülkemizin ve ilimizin kurulmasında ve gelişmesinde katkısı olan İsmet İnönü’nün heykeli bir estetik harikasıdır ve ayrıntılarındaki inceliği izlerken zevk alırsınız. Benzer şekilde Zonguldak’ın simgesi olan ve kentle bütünleşen madenci heykelimiz ve bareti üzerinde kömürü havaya kaldıran heykel de anlattığı konu ve estetik açısından kentimize yakışan güzel eserlerdir. Kimler tarafından yerleştirildiğine bakılmaksızın bu eserlere karşı çıkan da olmamıştır. (Latif Aydemir)