“Bu uygulama gençleri dinden iyice koparacak”

Çağdaş bir devletin yurttaşlarına din dayatmaması gerektiğine dikkat çeken Zeybek bu konuda şu ifadeleri kullandı:

“DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞINA ŞEYHÜLİSLAMLIK KONUMU”

Çağdaş bir devlet yurttaşlarına din dayatmaz. DİB bütçeden aldığı bakanlıklar üstü ödenek ile toplumun üstünde çekilmez bir yük durumuna gelmiştir.
 
Diyanetin Ebussuut Dininin, bu Karşı Devrimci İktidar döneminde sayısı 5 bine yakın İHL (İmam Hatip Lisesi) ile din görevlisi adayı yetiştiriliyor. Buna sayısı yüzü aşan İlahiyat Fakülteleri eklendi.
 
Okullarda ilkokullardan başlayarak, orta öğretimde sürüp giden zorunlu din dersleri var. Ebussuut kafalı tarikatlara devlet olanakları peşkeş çekiliyor. Bütün bunlara karşılık, yetişen gençlerin büyük çoğunluğunun Tanrıtanımaz (Ateist) ya da, din tanımaz (Deist) olduğunu gören dinciler bu durumu geri çevireceklerini sanarak, şimdi de ÇEDEV’i yürürlüğe koyuyor. Bu gerekçeyle de DİB’e Şeyhülislamlık konumu kazandırmış oluyorlar.

Batı Karadeniz’de Girişimcilik Yolculuğu Başladı Batı Karadeniz’de Girişimcilik Yolculuğu Başladı

ÇEDES GENÇLERİ İYİCE DİNDEN KOPARACAK”
İmam Hatip Liselerinde, din tanımazlığın yaygınlaşmasını bile önleyemeyen Dinciler bu yolla, yeryüzünde üretilen bilimle iç içe yaşayan gençleri dincileştireceklerini sanıyorlar. Görecekler ki, ÇEDES gençleri iyice dinden koparacak. Bu işlerin çözümü din ile devletin keskin olarak ayrışmasındadır.
DİB Kamunun sırtından atılmalı, DV’nin (Diyanet Vakfı) sırtına yüklenmelidir. İsteyen mezhep, kendi Diyanet İşleri Başkanlığı’nı kendi olanaklarıyla, kamu denetimi altında, kurup yürütebilmelidir.

“İMAM HATİP LİSELERİ KAPATILMALIDIR”

İmam Hatip Liseleri’nin kapatılıp, üretime katkı sağlayacak Orta Uzmanlık Kurumlarına dönüştürülmelidir. Okullardan din eğitimi dersleri kaldırılmalıdır.
Din bilgisi evlerde, bir de tapınma yerlerinde verilir. Devlet böyle gelişip yükselir, din de kendi alanında gelişir böylece, yok oluşa gidişten kurtulabilir.

Editör: Bilge ÖZKUL