Geçen ay nişanlanan R.D., sosyal medyada gördüğü, içerisinde ütü, kablosuz ve robot süpürge olan uygun fiyatlı çeyiz paketini satın almak için satıcı ile iletişime geçti. Yurt dışına çıkacağı için ürünlerini uygun fiyata satmak istediğini belirten satıcı ile R.D., 28 bin liraya anlaştı. Bu kişi R.D.’ye bilinen bir e-ticaret sitesinin linkini ileterek ödemeyi buradan yapması gerektiğini söyledi. R.D. ödeme aşamasında kişi adı, soyadı, IBAN numarası ve sipariş numarasını doğru bir şekilde doldurdu. Satıcı, kargoyu saat 16.00 sıralarında bırakacağını söyleyerek R.D.’den telefon numarasını istedi. Daha sonra e-ticaret sitesinin WhatsApp hattı üzerinden ulaştığını belirten bir kişi, R.D’yi arayarak, ödeme sırasında bir aksaklık yaşandığını ve paraya ulaşamadıklarını belirtti. R.D.’nin ikinci defa ödeme yapması gerektiğini ifade eden bu kişi, eğer hemen ödeme yapmazsa bir önceki paranın da kendisine iade edilmeyip devlet hazinesine aktarılacağını söyledi. Bunun üzerine R.D. tekrar ödeme yaptı. Toplamda 56 bin lira ödeyen R.D., bir süre sonra satıcı tarafından engellenince dolandırıldığını anladı, polis merkezine gidip şikayetçi oldu. R.D. başka kişilerin de dolandırılmaması için bu kişilerin yakalanmasını istiyor.

Pes dedirten olay Pes dedirten olay

Kaynak: Haber Merkezi