Nereden başlasam bilemedim. En iyisi son hikayeyi yazıp sonra birkaç senede neler oldu neler onları paylaşalım.
9 Mayıs sabahı; daha doğrusu sabahın köründe İstanbul Şişli Mecidiyeköy Meydanın hemen kenarında bir ticari araçta 2 şahıs daha gün aydınlanmamışken ellerinde biraları, araçları duman altı, camlar açık, müzik son ses, küfür gırla, bağrışma tepişme yani çevreye verilebilecek en fazla zarar neyse onu yapıyor; gelen geçen, gün ağarmaya yakın işlerine giden özellikle kadınlarımızın rahatsızlıklarını görünce ve son damla olarak şahsın tuvalet ihtiyacını hemen sokak ortasına yapması üzerine 112 acil çağrı merkezini aradım. Şikâyetimi nokta atışı konumla belirtmeme karşılık bir süre sonra bir polis memuru aradı, yeniden sorunu dinledi. Whatsapp üzerinden konum, araca ait fotoğraf( park halinde plaka dâhil) göndermiş olsam da aradan geçen zamanda kimse tenezzül edip gelmedi. Yeniden 112’ yi arayıp en yakın polis merkezine bağlandığımda, CİMER’ e şikâyet edeceğimi, ekiplerin neden gelmediğini, bir taciz veya farklı olay mı bekleniyor diye söylerken, memurlar bunu kendilerine hakaret olarak algıladı. Yani ülkede işini yapmayanı devletin en üst düzey merci olan Cumhurbaşkanlığına bildirmek, sokak ortasında vatandaşı taciz etmenin önüne geçti. Lafı uzatmayım sonradan ne oldu bilmiyorum bir süre daha bekledim; daha fazla rezilliğe dayanamadım. Benim hatam 112 öncesi sosyal medya ya da basında bunu yayınlama cesareti olan kanallara ulaşmamak oldu. Halk tepkisi olunca daha bir ilgili oluyor yetkililer.
Ayda yılda 1 olsa tamam diyeceğim, insanız hepimiz hata yapar ancak şöyle bir CİMER şikâyetlerimi kurcaladım. Öncesinde BİMER vardı onları göremiyoruz sistem değişince görüntülemesi kalktı ama o da farklı değildi.
5 Ocak 2016 Emniyet şeridinden gelen bir araç, şerit daraldığında tehlikeli bir şekilde kaza yaptırmaya ramak kala önüme kırıyor, kaza önlemek amacı ile kornaya çaldığımda aracın önünü kesiyor ve silahını göğüs üstüne astığı aparatından gösteriyor. Sivil olan şahsı 155'e şikâyetimde, o sıra telefonu elimden alıp, bir şeyler deyip kapatıyor. Kaçıp gidiyor. CİMER şikâyetim sonrası Emniyete ifadeye çağrıldığımda şahsı şikayetten vazgeçmem, özel bir pozisyonda olduğu iletilsede şikayetten vazgeçmiyorum, ancak sonradan Emniyet ve Valilik soruşturma izni vermiyor. Özetle birileri Texas Şerifi gibi gezip tozup, kural tanımadan, görevde dahi olmadan ( çakar ve siren açık değil, araç sivil) ben vatandaşı ezer geçer, gerekirse silah ile tehdit eder, 155 ve CİMER' den yırtarım rahatlığı ile geziyor.
1 Ağustos 2018 Sn. Cumhurbaşkanımızın K.Çekmecede hastane ziyaretlerinde kullandığı güzergâhta ana yola dönüş yaptığı ve hızın azaldığı ağaçlık alanda alkollü şahıslar şikâyet etmiş olsak da kimse gelmiyor, CİMER şikâyetimizi ilçe emniyete iletiyor, 6 senedir ilçe emniyette şikâyetimiz hala açık.
31 Mayıs 2017 yer yine Şişli. U dönüşü tabelasından dönüş yapan araçları en arkadan ve bekleme şeridindekileri sıkıştıran bir çekici trafik aracı, uyarım üzerine duruyor. Yaptığının yanlış olduğunu iletince sivil vatandaşın hemen yanındaki polis inip, ruhsat, motor no, camın kenarındaki seri no, aracın kontrollerini yapıp, bir şey bulamayınca sana ceza yazacağız bizi engellediğin için diyor. Araçları geniş ve hiçbir önceliği olmamasına karşılık suçunu bastırmaya çalışmış olsa da CİMER şikâyetimiz oluyor. Sonuç: 5 yıldır gerekli incelemelerin başlatıldığına dair açık kayıt hala devam ediyor.Bu kayıt için açılan birkaç CİMER şikayetinde nihayetinde 2019’ da yani 2 yıl sonra personel uyarıldı bilgisi iletildi. Uyarı dışında sivil vatandaş içinde memur olmadığından dolayı aksiyon almadıklarına dair not düşülmüştü.
23 Ağustos 2019 34BH7555 plakalı bir araç aracıma arkadan çarpıyor. İndim minibüs olan araçtan ne tutanak ne fotoğraf çekmek için imkân bulamadık. 155’ i arayarak durumu aktardık. Araç marka model, plaka bilgisi ile şahısların fotoğraf ve tutanak için yanaşmadığı ve tehdit ettiğini ( seni karakola alırım tehdidini) paylaştık. 155’ deki kişi bizimde güvenliğimiz düşünerek tamam uzaklaşmamızı ve bizi memurların arayacağını iletti. Sonuç: Aradan aylar geçti kimse aramadı. 3 gün sonra açtığımız CİMER kaydına olay anında 155 i aramamız gerektiğini notu ile kayıt kapatıldı. Olay sırasında bir vatandaş fotoğraf çekmiş onları emniyetle paylaşmamıza karşılık, 155'i aradığımız kayıtlarda sabitken, hiçbir emek sarf etmeden, emek verilmeden bir kayıt daha kalitesiz bir şekilde kapatıldı.
9 Eylül 2019 x bir firma arayıp bir kazada aracımın hasar aldığını, plaka, ruhsat, kaza saati ve yeri tüm bilgilerimin ellerinde olduğunu ve kendilerinin bana tazminat konusunda yardımcı olacaklarını iletmesi üzerine bilgileri nereden edindiklerini soruyorum. Malumunuz KVKK ciddi bir konu her anımızı almışlar. Yanıt alamadığım için CİMER’ şikâyet emiş olsak da yine malum bir yanıt daha aldık. Yargıya gidin başvurun. O zaman KVKK ve CİMER neden var?
7 Ekim 2020 Ziraat Bankası bir yakınımız kredi çekmek istediğinde e-devlet şifresini istiyor şube çalışanı. Bu büyük bir suç ve paylaşmak istemiyor. Akabinde bana danıştığında Ziraat Bankası Müşteri Hizmetlerini arayıp, bir yanlış anlama olup olmadığını soruyoruz. Öyle değil mi e-devlet şifresi ile her türlü kişisel bilgi ve kurum başvuruları yapılır ve sorumluluk şifre sahibi yani asıl kişiye aittir. 2 ayrı telefondan Ziraat Bankası 0850 220 0000 numaralarını arayıp, şube personeliniz e devlet şifresi istiyor, bu mümkün mü dediğimizde; “ onların inisiyatifi isteyebilirler” yanıtı alıyoruz. CİMER üzerinden birkaç başvurumuz var, her biri hatalı yanıtla kapandığı için. BDDK yani bankaları denetleyen kurum, KVKK yani her bilgimizi saklamakla korumakla yükümlü olan kurumlar, Ziraat Bankası yetkilileri, hepsi bu görüşmeyi ya inkâr etti, ya da kendi alanları ile ilgili olmadığını ilet. Hodri meydan, ses kayıtlarımız dinlensin, şube kayıtları incelensin, bu kadarda vurdumduymazlık olmaz ama. Vatandaşı cahil görmek, aptal yerine koymak da bir yere kadar.
24 Mayıs 2021 Bayram günü. Sokağa çıkmak yasak. Ancak ikametimizin karşısında alanda 10-12 kadar kişi alkol alıp, çevreyi rahatsız ediyor. Keyfen sokakta yürümek yasak ancak bu arkadaşlar gayet eğlence modunda. 2 defa 155 aradığımızda sonunda memurlar geliyor, biraz bu grubun yanında kalıp işlem yapmadan ayrılıyor. Aynı kişiler gündüz başlayan eğlencesi gece yarısına kadar sürmüş olsada, o dönem aracın önünde iki kişi oturduğunda uyaran polis ekipleri ( şahsen beni Zonguldak ‘ da babamın cenazesini aldığım anca aracın ön koltuğunda oturduğum için memur bey uyarmıştı) sanki sorun yokmuş gibi geri döndüler. CİMER bu şikâyet için evime kâğıt evrak gönderdi, ifade vermek istediğimde gittiğim karakolda kimse ifademi almak istemedi. 2 saat oyalandım. İfadeye çağrıldığım davete karşılık verdim ancak ifadem alınmadığı için geri döndüm. Şikâyet mi? 2 yıldır “tahkikat işlemleri yapılmak üzere ilgili birimlere sevk edilmiştir” notu ile hala açık.
1 Mart 2022 x bir rahatsızlık için ve TR’ deki tek tedavi eden ilacı bulamadığımız dolayı sağlık bakanlığına CİMER kayıtı açtık. İlk kayıt eksik bilgi deyip kapandı. İkinci kayıtta farklı tedavi yöntemleri için doktorunuza başvurun yanıtı verildi. 3 aydır acil ilaçları devletin parası ile alacak olmamıza karşılık verdiği kalitesiz yanıta, umarım yazanlar bir gün muhtaç kalmaz.
Yazım uzun oldu farkındayım. Sonuna kadar okuduysanız bunlar sadece gerçek hayattan birkaç kesit. Neler görüyoruz. Karakol şikâyetinde uğraşmayın, başınıza iş alırsınız diyenler mi? Tehdit edenler mi? Farklı beklentileri olanlar, aba altından sopa gösterenler mi?
Kimse kusura bakmasın, herkes susar, dilsiz şeytan olur ancak başına bir iş gelirse o anlık söylenirse bu ülkede hak, hukuk ve adaletten hep şikâyet edilmeye devam ederiz.
Hem inancım gereği, hem ülkemi seviyor ve kurucusu Mustafa Kemal’ in gösterdiği değerlere saygı duyuyor ve onlara da inancımdan ötürü; elbette önceliğim yapıcı olacak ( yani ilk kontakta tüm örneklerimde hep ilgili kişi ya da kurumlara sorunu iletmeye devam edeceğim ) ancak dipsiz kuyuya taş atmadığımızda bilinsin isterim. Her biri resmi kayıtlı olan bu durumlar umarım hiç biriniz tarafından tecrübe edilmez ancak bu acı gerçekler ile karşılaşmamanız içinde lütfen sizlerde duyarlı olun.
Saygılar.