Çocuklarımız mutlaka yazılım dili de öğrenmeli

Abone Ol
 
Yazılımlarla ilgili kısa bilgiler iletmek istiyorum. “Yapay zeka, nesnelerin interneti, otonom araçlar, robotlar, karanlık fabrikalar, sibernetik, Android, Linux, Pardus, kodlama, bulut, veri madenciliği” kavramlarını son 40 yıldır çok duyuyoruz… 
 
İlk kişisel (masaüstü) bilgisayar 1981 yılında üretildi. Ülkemizde ise 1990 yılından sonra kişisel bilgisayar kullanımı artmaya başladı. 
 
83 milyonluk ülkede 20 milyon civarı aile var. Hemen hemen her evde masaüstü/dizüstü bilgisayar, tablet, akıllı telefon mevcut.  
 
Kendi kendine karar veren aygıtların içinde direnç, kondansatör, bobin, trafo, diyot, led, transistör, röle, mikrofon, hoparlör, sensör, entegre vb. gibi elemanlar mevcut.  
 
Elektrik sinyalleriyle çalışan aygıtların ne işler yapacağına karar veren ise yazılım dilleri ile üretilen kodlardır. 2021 yılı itibariyle dünyada 120 civarı yazılım dili vardır. Türkiye’nin bütün okullarında çok az miktarda 5-10 yazılım dili hakkında bilgi verilmektedir. 
 
1 milyon öğretmenin, 150 bin akademisyenin yüzde 1’lik diliminin bile herhangi bir yazılım dilini bildiğini sanmıyorum.  
 
30 yıldır öğretmenlik yapıyorum. 10 farklı okulda çalıştım. Yazılım, kodlama ile ilgili ilk amatör kitabımı 2000 yılında çıkardım. Aradan geçen 21 yılda kodlama ile ilgili olarak toplam 5 farklı amatör eser ürettim. Bu çalışmalarımla ilgili olarak hiçbir yetkili “Sen ne yapıyorsun” bile demedi. 
 
Bilgisayar, yazılım, kodlama, robotik, aplikasyon işleriyle ilgilenen kişilere uçuk, kaçık, deli, dengesiz, uyumsuz, asosyal gözüyle bakıldığına çok şahit oldum. 
 
2007 yılında Almanya’da F… markasının 6 bin işçi çalıştırılan bir otomotiv fabrikasını ziyaret etmiştik. İşletmenin AR-GE biriminde çalışan mühendislerin çoğu Hindistan kökenli idi. Bunun neden böyle olduğunu sonra öğrendim...  
 
Katil, sömürgen, hırsız İngiliz İmparatorluğu 100-150 yıl kadar Hindistan’a sahip olmuş idi. Bu süreçte liseyi bitirmek için 1’den 100’e kadar olan sayıların logaritmik karşılığını ezbere bilmeyenlere diploma vermemişler. Hintlileri cahil bırakalım diye düşünürlerken farkında olmadan onların belleklerinin çok gelişmesine sebep olmuşlar. Bugün Hindistan’ın mühendisleri en popüler ilk 50 yazılımın kodlarının hazırlanmasında öncü rolündedirler.   
 
21. yüzyılda yazılım üreten ülkeler refah içinde yaşayacaktır. Bizim Almanya, Çin, Güney Kore, Hindistan, ABD gibi ülkelerden bir farkımız yok.  
 
Elimde yetki olsa ilkokuldan üniversiteye kadar olan basamaklarda öğretilen konuların yüzde 50’sini çöpe atarım. Yazılım dilleriyle eser ortaya çıkaramayanlara lise diploması vermem…