EĞİTİM-2  Ne istiyoruz?

Abone Ol

2050  Yılında   yirmi yaşındaki bir   gencimizin hangi özelliklere sahip olmasını istiyoruz? 

Çünkü yapacağımız  tercih  Devletin ve Milletin bekasını  ilgilendirmektedir.  Daha öncede görüldüğü gibi otoriteyle, sistem değişikleriyle  veya şahsi arzumuzla çocuk ve gençlerde istediğimiz değişikler bazen ters tepki verebiliyor. Bırakın istediğimiz davranışları ;  istemediğimiz davranışları daha da çok görüyoruz  diyebiliriz.  Sorulması gereken diğer bir soruda bizim çocuk ve gençlerimizden istediğimiz davranışlar nelerdir!!!  Bu konuda gerçekten bir karar verebildik mi?  Peki bunca otorite varken bu konuda onlarca kitap yazılmışken, konu  gerçekten masaya yatırıldı mı?

Doğru soruyu sormak ve sorunun kalitesi alacağımız yanıtında kalitesini belirler. Yapmaya çalıştığım  budur.  Eğitim konusundaki problemler bir kılıç darbesi ile sadece bir tek düşünce ve öneriyle çözülebilecek bir konu değildir.  Milyonlarca ayağı vardır.  Nelerdir birkaç örnek verelim.

  1. Veli, Öğretmen,  Öğrenci İletişimi.  Kendi aralarındaki iletişimleri.
  2. Okul /kurum ortak kabul alanları .
  3. Okul/ Kurum,   mimari özellikleri, Pedagoji ve iş Güvenliğine  uygunluğu
  4. Çocuk ve gençlerin 21. Yüzyılda oluşan yeni alışkanlıkları.
  5. Çocuk  ve gençlerde ruhsal sağlığın ülkemizde ve dünyadaki gelişimi
  6. Okul kurumların teşkilat yapısı
  7. ARGE
  8. Hayat ve Müfredat ilişkisi
  9. Bilgi transferi ve paylaşımı
  10. Davranış Yönetimi ve Davranış Değiştirme
  11. Çocuk ve gençlerde Özgüven ve oto kontrol mekanizması
  12. Öğrenme türleri
  13. Öğrenme engelleri
  14. Çocuk ve gençlerde;  üretme,  fiziksel ve düşünsel çalışma alışkanlığı
  15. Empati
  16. Meslek Eğitimi ve Uluslar arası seviyesi
  17. Değerler Eğitimi  (İnsanca Yaşam için)

     Yukarıda her biri kendi içinde onlarca soru barındıran konulardır. Bu sorulara yanıt vermek.  Bu konularda çalışmak çok büyük emek, kültür, bilgi birikimi tecrübe ister. Çözemez miyiz?   Çözeriz!!

Acar BALTAŞ,  Ferhunde  ÖKTEM,  Şule ERÇETİN,  İonna KUÇURADİ, Üstün DÖKMEN   gibi değerli bilim insanlarımız  vardır. Bu değerlerimiz yetmiş yaşlarını aşmışlardır.  Onların yanında genç dinamik  Sinan BOLAT gibi  eğitim bilimcilerimiz de mevcuttur. El ele verirsek   yaparız.  

Eğitimdir ki, bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır ya da esaret ve sefalete terk eder..

Mustafa Kemal ATATÜRK