1990 yılından itibaren eğitim sisteminin içinde çeşitli görevlerde bulundum. Öğretmen , ve okul Müdürü olarak çalıştım. Halen Devrek- Gökçebey İlçelerinde Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı olarak İş Güvenliği uzmanı olarak görev yapmaktayım..
Her şeyden önce okul ve kurumlarımızdaki en öncelikli konu, Okul/Kurumlarda çalışan tüm personel ve öğrencilerimizin güvenliğini sağlamaktır. İleride ki günlerde bu konulara değinilecektir.
Öncelikle öğrenci öğretmen veli ilişkileri konusunda okumalarım ve deneyimlerimi paylaşmak istiyorum. Okulların kalbi öğretmenler kuruludur. Mevzuat konuları dışında okulun inisiyatifinde bulunan Öğretmenler kurulunda alınan kararlar. Tüm öğretmen idareciler ve öğrenci temsilcisinin katıldığı toplantılarda müzakere edilerek alınmalıdır. Alınan bu kararlar A dan Z ye tüm idareci öğretmen ve personel tarafından uygulanmalıdır. Okul almış olduğu bu kararları net bir şekilde uygularsa yerleşen bu kurallar okulun gerçek anlamda kurumsallaşmasına katkı sağlar. Bunlardan biride veli toplantıları ve organizasyonudur..
Genelde veli toplantıları hafta sonları saat 11.00 sularında, her dönem yazılılardan sonra 2 defa yapılır. Toplantının geç başlaması. Her öğretmenin bir sınıfa giderek notlardan, sorunlardan ve yapılabilecek şeylerden bahsetmesi sonucunda, zaten geç yapılan toplantının uzamasına amaçtan uzaklaşmasına neden olur. Toplantı bittikten sonra velilerde tatmin duygusu oluşmadığı için veliler toplantı bitiminde öğretmenlerin etrafını çevirir. Kendi çocuklarıyla ilgili özel görüşme talep ederler. Ancak o anda öğretmenin enerjisi tükenmiştir. Toplantı amacına ulaşmaz..
Önerilerim şunlardır. Veli toplantısından önce öğrencilere söylenmesi gereken genel konular sınıf rehber öğretmeni tarafından öğrenci velilerine bir kez söylenir. Sınıfa giren her öğretmen aynı genel konudan bahsetmeye gerek duymaz . B unun için veli toplantısından önce bir öğretmenler kurulu yapılarak , velilere açıklanacak konular ve yöntem belirlenebilir. Genel konular yazılı olarak verilebilir. Veli toplantıları okulun işleyişi ve başarısı açısından onlarca konudan sadece biridir…
Veli toplantıları en geç saat 0:9 da başlamalıdır. Bu toplantılara veli öğrenci birlikte katılmalıdır. Bu tümceyi okuduk tan sonra hayır olmaz dediğiniz duyar gibi oluyorum . Çocukların ruhsal durumunu incitecek, çok özel konular sınıf veli toplantılarında görüşülmemelidir .
Öğretmen veli ve öğrenciye aynı ortamda iletişim kurduklarında, buradaki iletişim gerçek anlamda amacına ulaşır. Çoğunlukla sadece öğretmen veli arasında yapılan konuşmalar evde veli tarafından öğrenciye tam olarak aktarılamadığında; iletişim hatası ortaya çıkabiliyor. Bu hatalar veli öğrenci ve öğretmen arasında güvensizliğe neden olup daha büyük sorunların çıkmasına neden olabilir.
Eğitim-4 : Ergenle iletişim nasıl olmalıdır, Akran baskısı nasıl çözülür..
Gmail: devrekmetem@hotmail.com