Yazısında, uluslararası kuruluşların, eğitim yaklaşımlarına yön vermek için uluslararası karşılaştırmalar yaparak eğitim politikalarını belirleme çalışmalarının eğitimin evrensel bir yönünü ortaya koyduğunu belirten İnce, PIRLS (Uluslararası Okuma Becerilerinde Gelişim Araştırması) 2021’e göre, 57 ülke arasında okumayı en çok seven 7’nci ülke olduğumuza dikkat çekti.
Millî Eğitim Bakanlığının başlatmış olduğu okuma seferberlikleri ve okumanın önemine dair oluşturulan farkındalıkların büyük önem arz ettiğine değinen İnce, dijital çağda, okuma becerilerinin hayati bir öneme sahip olduğu dile getirdi. Çocuklarımıza okuma becerilerini kazandırmak, sadece bireysel açıdan değil, aynı zamanda toplum yararı için de önem taşıdığını ifade eden İnce, “okuma becerileri ekonomik gelişim ve sosyal kalkınma için adeta bir dinamo görevi de görür. PIRLS 2021 sonuçlarında ortalamanın üzerinde puan alan ve ileri üst yeterlik düzeyine ulaşan ülkelerin ekonomik ve sosyal yapısı bu gerçeği doğruluyor” ifadelerini kullandı.
İnce, yazısının devamında, geleceğimizin teminatı çocuklarımıza parlak bir gelecek sunmanın en önemli adımlarından birinin onların okuma becerilerini geliştirmek olduğunun altını çizerek, bu becerilerin geleceğin inşasında temel bir taşıyıcı olduğunu vurguladı.
Doç. Dr. Murat İnce’nin köşe yazsının tamamına şu adresten ulaşabilirsiniz: https://www.hurriyet.com.tr/egitim/pirls-sonuclari-ne-anlama-geliyor-42271269