Gazeteci İrfan Donat’ın ulusal bir yayında kaleme aldığı ‘Hamallığını biz yapıyoruz, kaymağını başkaları yiyor' başlıklı yazısında fındık üretiminde dünya liderliğine sahip olmamıza rağmen fındığın ihracından sonra satın alan markaların katma değeri yüksek bir üründe kullanıp nasıl da 'Ekmeğe sürülen milyar euro’luk değer' haline getirdiklerini dile getiriyor.
Dünyada fındığın yüzde 65’ini üreten Türkiye, küresel fındık ihracatının yüzde 50’sini gerçekleştiriyor. Bu ticaretin karşılığı 1.9 milyar dolar. Türkiye’den aldığı fındığı katma değerli hale getirip markalı şekilde pazarlayan İtalyan Ferrero’nun 2023 cirosu ise 17 milyar euro. Dikkate değer rakamlar bunlar.
Kaynak: İHA