İşte o yazı:
“Devrek’te Cumhuriyet Bayramı etkinlikleri kapsamında planlanan 'Madenci Korosu’nun Cumhuriyet Meydanı'ndaki konseri büyük ilgi gördü” (Kaynak: Yerel basın)
Ticari amaç gütmeden faaliyet gösteren müzik koroları; bir amacı gerçekleştirmek için, sosyal sorumluluk projeleri kapsamında, bir kuruluş adına vb. için oluşturulan örgütlerdir. İlimizde kurulan Madenci Korosu da bu kapsamda değerlendirilebilir. İlk konserini 2018 yılında 4 Aralık Madenciler gününde veren koro, kuruluşundan bugüne kadar çok sayıda konser vermiştir.
Gönül isterdi ki Madenci Korosu bugüne kadar verdiği konserlerinin bir bölümünde kömür madeni emekçilerinin yaşantılarını şarkılarla da temsil etsin. Acılarını, umutlarını, sevgilerini, hasretlerini, sevinçlerini dile getirsin. İlimizde oluşan madencilik kültürüne müzikleriyle katkı sunsun. Maalesef kuruluşundan bugüne kadar yaklaşık altı yıl geçen koro, madencilik kültürünü temsilden çok kömür madencilerinin giydiği kıyafet ve aksesuarlarla sadece popüler şarkı ve türküler söylemiştir. Yanlış anlaşılmasın, burada amacım Madenci Korosu’nun bugüne kadar verdiği emeğe saygısızlık etmek adına değil, maden emekçilerinin bugüne kadar gösterdiği özveriye ve ilimizin imajına daha olumlu katkı sunmaları adınadır.
Örneğin insana insan sevgisi aşılamak ve ötekileştirmenin karşısında gösterilecek duruşa katkı sağlamayı amaç edinen Antakya Medeniyetler Korosu, üç semavi dine mensup ve aynı zamanda altı farklı mezhebe sahip kişilerden oluşmaktadır. Müziğin kişiler ve toplumlar arasında, iletişim, işbirliği, sosyal bütünlük vb. özelliklerini değerlendiren koro, toplumsal barış ve kardeşlik mesajını birbirinden güzel ezgilerle dünyanın tüm coğrafyalarına taşımaktadır. Bu nedenle 2012 yılında Nobel Barış Ödülü'ne aday gösterilen Antakya Medeniyetler Korosu 2019 yılında Türkiye Kültür ve Turizm Bakanlığı Özel Ödülü'ne layık görülmüştür.
İnanıyorum ki Madenciler Korosu da madencilik kültürüne ve Zonguldak’ın imajına katkı sağlayacak şekilde repertuar oluşturabilir. İlimizde bunu sağlayacak kültürel birikim ve müzik insanları vardır. Yeter ki, valilik, madencilikle ilgilenen kamu ve özel kuruluşlar, üniversite, sendika, belediyeler vb. ortak akılla bir araya gelsin.
Eğer ilimizde Madenci Korosu’nun bugüne kadar oluşturduğu imaj madencilik kültürü ve Zonguldak’ın tanıtımı için yeterli görülüyorsa yukarıda yazdıklarımın tümü geçersizdir.