Çaycuma Belediyesi uzun zamandır yürüttüğü çalışmaların sonucunda, Kalite Yönetim Sistemi’ne geçerek hizmetlerini ISO standartlarında sunduğunu gösteren ISO 9001-2015 Kalite Belgesi ve IQNET Sertifikası almayı hak kazandı. Türkiye’deki 1.139 belediye arasında hizmet kalitesi, uluslararası alanda da tescil edilen ki 47. belediye olan Çaycuma Belediyesi gönderine, törenle, ISO kalite bayrağı çekti.
TÖREN YOĞUN KATILIMLA GERÇEKLEŞTİ
Çaycuma Belediyesi bandosunun mini bir konser sunup, Çaycuma Belediye Belediyesi Halkoyunları Topluluğu’nun bir gösteri yaptığı tören saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başladı. Çaycuma Belediyesi hizmet binası önünde yapılan törene, Perşembe Belediye Başkanı İsmail İnam, Bakacakkadı Belediye Başkanı Oktay Albuz, Saltukova Belediye Başkanı Alim Genç, önceki dönem Zonguldak Belediye Başkanı Muharrem Akdemir, önceki dönem Karapınar Belediye Başkanı Ahmet Aydın, Sosyal Hizmetler Merkezi Müdürü Tuncay Ünlütürk, İlçe Sağlık Müdürü Emrah Doğan, Çaycuma Mal Müdürü Şenol Civak, CHP Çaycuma İlçe Başkanı Fahri Diler, Gelecek Partisi Çaycuma İlçe Başkanı Şenol Cin, Çaycuma Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Hayri Kandemir, Ziraat Odası Başkanı Rıza Çapkın, Kent Konseyi Başkanı Tuğrul Dereli, İşçi Emeklileri Derneği Çaycuma Şube Başkanı Nizamettin Eyidoğan, Çaycuma Kalkındırma ve Güzelleştirme Derneği Başkanı Savaş Çiloğlu, belediye meclis üyeleri, muhtarlar, Çaycuma Belediyesi daire amirleri ve kalabalık bir vatandaş topluluğu katıldı.
YAŞAM KALİTESİ YÜKSEK BİR KENT YARATMAYI MİSYON OLARAK BELİRLEDİK
Yanına belediye meclis üyeleri ile belediye daire amirlerinin alarak konuşan Belediye Başkanı Bülent Kantarcı, “Uluslararası düzeyde öncü, örnek bir yerel yönetim kuruluşu olma, 21. yüzyılın kentini, yerel kültür değerleriyle ekolojiyi koruyarak oluşturma vizyonuyla çalışmalarını sürdüren Çaycuma Belediyesi, ilçede yaşayan tüm canlıların huzur ve gönencini sağlayıp yaşam kalitesi yüksek bir kent yaratmayı misyon olarak belirlemiştir. Kenti tüm paydaşlarının değer katan yaklaşımlarıyla birlikte planlamak ana çalışma ilkesini oluşturmaktadır.” dedi.
KALİTE YÖNETİMİ HEDEFLERİMİZLE TAM BİR UYUM SAĞLIYOR
Stratejik planlarında belirledikleri hedeflere ulaşabilmek için Toplam Kalite Yönetimi’nin büyük önem taşımadığını söyleyen Kantarcı, sözlerini,“Bir kurumda vatandaşların isteklerini karşılayabilmek, memnuniyetini artırabilmek için gerekli olan yönetim, iş gücü, iş, ürün ve hizmet kalitesini, bir sistem dahilinde, tüm çalışanların katılımı, hedef ve düşünce birliği içinde geliştiren Kalite Yönetimi hem iş, hem çalışan hem de vatandaş odaklı olması gibi diğer yaklaşımlardan ayrılan özellikleriyle, hedeflerimizle tam bir uyum sağlamaktadır. Kişinin çalışmasıyla, işletmesiyle bütünleşmesini sağlayan bu sistem verimliliği ve memnuniyeti esas alan bir çalışma türü, yönetim felsefesi, olduğu kadar bir yaşam biçimi olarak da öne çıkmaktadır.” diyerek sürdürdü.
PEK ÇOK ÜLKE TARAFINDAN ULUSAL STANDART OLARAK KABUL EDİLDİ
Kantarcı konuşmasında, “Avrupa Komisyonu ve Avrupa Serbest Ticaret Birliği tarafından Kalite Yönetim Sistemi’nin kurulması için bir standartlar bütünlüğü olarak hazırlanan ISO 9001-2015 standardı, aralarında gelişmiş Avrupa ülkelerinin yanı sıra Türkiye’nin de bulunduğu pek çok ülke tarafından ulusal standart olarak kabul edilmiştir. Son yıllardaki performansı ile kurumsal kimliği güçlü, hizmet niteliği yüksek bir kurum haline gelen Çaycuma Belediyesi, insan odaklı, doğa dostu olarak yürüttüğü çalışmalarını hesap verebilir, ölçülebilir, denetlenebilir hale getirmek için bu standart çerçevesinde yürütmeye karar vermiştir.” şeklinde ifadelere de yer verdi.
BÖLGEMİZDE BİR İLKE DAHA ATTIK
Yapılan çalışmaları da anlatan Kantarcı, “Dünyada, ülkede ve bölgemizde meydana gelen gelişimleri doğru bir biçimde algılayıp hizmetlerimize yansıtma hedefi de içeren sisteme geçmek için öncelikle organizasyon şeması yenilenmiş, personel eğitimlerini tamamlamış, iş akış ve şemaları buna uygun olarak düzenlemiş, çalışmalar bir yöntemler bütünlüğü haline getirilmiştir. Türk Standartları Enstitüsü tarafından yapılan tetkiklerin ardından, gönderine, bir de ISO 9001 bayrağı çekmeyi hak kazanan Belediyemiz hizmet kalitesini bir de bu açıdan belgeleyerek, bölgemizde bir ilke daha atmıştır. Bu hedefe ulaşmış olmaktan çok büyük mutluluk duyuyorum. Emeği geçen herkese teşekkür ediyor, her zaman, her şeyin en iyisine layık Çaycuma’mıza hayırlı olsun diyor, tüm hemşehrilerime saygılar sunuyorum.” diyerek konuşmasını tamamladı.
BAYRAK “ÇAYCUMA MARŞI” EŞLİĞİNDE GÖNDERE ÇEKİLDİ
Çaycuma Belediyesi Kalite Yönetim Sistemi Koordinatörü Cenk Kaplancan’ın sürecin aşamalarını anlatan konuşmasının ardından katılan protokol üyeleri, “Çaycuma Marşı” eşliğinde kalite bayrağı göndere çekildi. Tören toplu fotoğraf çekiminin ardından sona erdi.