Eğitim ile ilgili bazı sorunları burada dile getiriyoruz…
Bunların arasında öğrencilerin de bazı sorunlarını tespit edip çözüm önerilerini sıralıyoruz. Bu konularda araştırmalar yapıp kamuoyunu ve velileri de aydınlatıyoruz…
Yapılan araştırmalarda öğrencilerde dikkat ve konsantrasyon problemleri ortaya çıktı.
Milyonlarca öğrenci ve öğretmen, Kovid-19 salgını nedeniyle uzun süre ara verilen yüz yüze eğitime geri dönen öğrencilerde oluşan dikkat ve konsantrasyon probleminden kurtulmanın yolları nelerdir?
Pandemi öğrenciler için oldukça büyük değişimlerle karşı karşıya kaldıkları bir dönem oldu. Yapılan birçok gözlem ve tespitlere bakıldığında görüldü ki çocuklarda yoğun bir dikkat ve konsantrasyon problemi var. Birçok çocuğumuzun daha önceki olduğu durumdan daha geri bir pozisyona gerilemiş olduğunu gözlemlendi.
Çocukların sosyal ve aktif olması gereken dönemde alınması gereken bir tedbir olarak salgından dolayı evde kalmaları çeşitli bazı durumları beraberinde getirdiğinden Evde kalan çocuklarımız online eğitim ile sürekli ekran karşısında olmuş ve bu durum ders verimliliğinden çok dikkat eksikliği yaşamalarına sebep olmuştur. Tabi ki bu durum sadece online eğitime bağlanamaz. Bu durum ebeveyn tutumlarından da gelmektedir. Sürekli ev içinde olan aileler çocuklarına telefon ve tablet vererek zaman geçirmeyi tercih etmektedir. Hiçbir sosyal aktivite yapamayan dışarı çıkamayan tedbir için evde olan çocuğumuz sürekli etkinlik olarak her konuda ekrana bağlı bir konuma gelmiş bulunmaktadır.
Uzmanlar,öğrencilerin okulların açılmasıyla birlikte bir nevi sanal bir dünyadan gerçek dünyaya geçiş yapmış gibi bir his yaşadığını kaydederek, ebeveynlere şu önerilerde bulundu:
- Ebeveynler olarak çocuğumuzla tablet ve telefon alışkanlığımıza bir sınır koymalıyız ve çocuğumuzla farklı aktiviteler yapmaya gayret göstermeliyiz.
- Birlikte bir hobi edinmek oldukça iyi fikir olacaktır.
- Çocuğumuz eğer küçükse onunla oyun saatleri yapalım.
- Somut oyunlar oynayalım, oyuncakları ile birlikte hayal kuralım onun hayal dünyasına girelim.
- El işi yaparak kaslarımızı geliştirelim. Bunlar duygusal gelişimini, zeka düzeyini ve motor gelişimini artıracaktır. Öğretmenlerimiz ile fikir birliği yapalım ve ortak bu süreci yürütelim.
- Öğretmenlerimiz, velilerimizi bilgilendirip bu sürece onları dahil etmelidir. Bu süreçte rehberlik servislerine büyük iş düşmektedir. Veli ve okul koordinasyonu ile yapılacak etkinlik ve çalışmalar ile çocuklar tekrardan okula konsantre edilmeye çalışılmalıdır.