Yıllar önce karikatürist ressam Mete Arif Tokmak, Zonguldak Belediyesi Kültür Müdürlüğünde vermekte olduğu resim kursuna katılma isteğim konusunda dileğimi iletirken esprili bir dille “CİN ALİ resmi yaparken zorlanıyorum, kursa devam edersem ressam olabilir miyim? ”demiştim. O da hiç söz söylemeden anlamlı gülüşü ve derin bakışı ile resim yapmanın ciddiye alınması gereken ve yetenek isteyen önemli bir sanat dalı olduğunu belirtmeye çalışmıştı.
Okul müdürlüğü yaptığım yıllarda, birlikte görev yaptığımız resim öğretmenlerinden bir arkadaşımızla, akademik başarısı çok üst düzeyde olan 8.sınıf öğrencilerinin çoğunun resim derslerine “geçer ” karne notu verdiğini fark ettiğimizde, bu notlarının doğru bir değerlendirme olmadığını belirterek karşı çıkmış, karne notlarının yükseltilmesi konusunda yeniden değerlendirme yapmasını ısrarla istemiştim
Yapmış olduğu ölçme değerlendirme uygulaması resim dersinin öğretilmesindeki amaçlara uygun olmadığına inanıyordum.
Bu dersin amaçlarından bazıları;
Temel sanat eğitimi kapsamında, renk, çizgi, biçim, kurgu ve kompozisyon kurallarını deneyimle keşfederek ifade araçlarının özümsenmesini, temel eğitim süreci içinde temel plastik araçların keşfi ve görme ve biçimlendirmeye dair becerilerin farklı resim teknikleriyle öğrenci tarafından deneyimlenmesini sağlamak.
Temel düzeyde renk bilgisin verilmesi, form ve renk ilişkisini oluşturmak.
Görme ve biçimlendirmeye dair becerilerin farklı resim teknikleriyle öğrenci tarafından deneyimlenmesini temel düzeyde renk bilgisin verilmesi, form ve renk ilişkisinin oluşturulmasıdır.
Kompozisyon oluşturmak, renk ile hacim ve derinlik yaratmak gibi temel resim biçimlendirme pratiklerini öğrenmek ve uygulamak.
Öğrencilerin disiplinli bir gözlem yolu ile yapıcı ve yaratıcı güçlerini, yaratıcılığın temeli olan sezgi gücünü geliştirmeyi, nesneler ve nesneler arasındaki ilişkileri yorumlayabilme yetisini kazanmasını sağlamayı, sanatın doğasını ve mantığını sezdirecek gerekli kültürü kazandıracak eğitimi vermek.
Resim sanatını geliştirmekle birlikte bireysel duyarlık ve tematik bağlamda sanatsal tavır, özgüven ve kimlik olgusuna açılım sağlamaktır.
Resim sanatının eğitiminde öğretmenin yeri;
Yukarıda belirtiğim amaçlar doğrultusunda öğretmenin uygulaması gereken yöntem eğitim amaçlarına ulaşamayan öğrenciyi düşük başarı notuyla değerlendirip resim sanatından soğutması, ilgisiz bırakması sorunlu olacak.
Doğru olan ise bu amaçlara ulaşmayı başarabilecek yetenekleri bulup ortaya çıkarmak, diğerlerini ise sanatın temel kültür alt yapısıyla donanmış sanatseverler olarak yetiştirmektir.