Zonguldak

Otopark için sıra Fener lisesinde!

Fener Lisesi Fenerdir, tartışmalara konu edilemez!

Abone Ol

Zonguldak Fener Lisesisinden kamuoyunu meşgul eden tartışmalara ilişkin açıklama yapıldı. Açıklamada, “Bizler eğitimin ikili yapılmasından doğan bütün mağduriyetlerimizin tekli eğitime geçilerek sonlandırılmasını; okul binamızın ve eğitimimizin, en kısa sürede yeniden Fener Lisesi öğrencileri için en üstün yararı sağlayacak biçimde şekillendirilmesini istiyoruz” denildi. 

Açıklama şöyle; Fener Lisesi Fenerdir, Tartışmalara Konu Edilemez Milli Eğitim Müdürlüğü Zonguldak’ta üç yıldır ne yapmaktadır? Üç yıl önce okullarda yapılan depreme dayanıklılık testinden sonra atıl durumdaki okullarla ilgili bir şey yapılmış mıdır?
 
Yayla Ortaokulu, Kız Meslek Lisesi, Bahçelievler İlkokulu yıllardır süren taşınma ve binasızlık açmazındayken birçok okul da  kentin öğrencilerinin eğitimlerinin aksamaması için birlikte eğitime razı olmak durumunda bırakılmıştır. Kapasitesi zorlanan okullar, yeterli hijyen koşullarının sağlanamaması, ailelerin evlerine en yakın okulda çocuğuna eğitim aldırma haklarının sekteye uğraması gibi birçok başlıkta okulların ve eğitim paydaşlarının sorunları artarak devam etmektedir. Peki, binası kullanıma uygun görülmeyen bu okulların 2024- 2025 Eğitim Öğretim yılı için okulları için hangi çalışmalar yapılmıştır.
Taşınan okulların ve bu okulların taşındıkları okullardaki öğrencilerin mağduriyetlerini giderecek herhangi bir adım atılmış mıdır? Milli Eğitim Bakanlığının kıvanç duyduğu ve gururla sonlandırdığı ikili eğitimin, bugün bu kentte yıllara yayılmış bir sorun olmasının önüne geçecek hiçbir tedbir ya da planlama yapılmış mıdır? Bizler eğitimin ikili yapılmasından doğan bütün mağduriyetlerimizin tekli eğitime geçilerek sonlandırılmasını; okul binamızın ve eğitimimizin, en kısa sürede yeniden Fener Lisesi öğrencileri için en üstün yararı sağlayacak biçimde şekillendirilmesini istiyoruz. Öğrencilerin her gün her dersten onar dakikalasının kayıp olmasını istemiyoruz. Karar alıcı ve uygulayıcı herkesi bir an önce harekete geçmeye ve gerekli önlemleri almaya davet ediyoruz. Önlemlerin sürdürülebilir ve çocuğun yararına uygun, her okulun tarihi ve kültürel yapısını koruyan, eğitim faaliyetlerini arttırıcı nitelikte olmasını talep ediyoruz. Öğrencilerimizin mağdur olmasına neden olabilecek hiçbir çözümü kabul etmiyoruz.
Yetkililerin eğitim süreçlerine karşı daha duyarlı, okullarla koordineli ve şeffaf olmasını bekliyoruz.”