Zonguldak

Turgut Aydın, Zonguldak'ın trafik sorununa noktayı koydu!

Makina Mühendisi, iktisatçı ve A sınıfı İş Güvenliği Uzmanı, Zonguldak Belediyesi'nin CHP'li eski meclis üyelerinden Turgut Aydın, Zonguldak merkez şehiri içinde yaşanan trafik sorunu için çözüm önerileri üretti.

Abone Ol

Zonguldaklıların yakından tanıdığı isimlerden, Zonguldak'ın sorunlarına ürettiği çözüm önerileriyle ön plana çıkan Turgut Aydın, bu kez de Zonguldak kent merkezinin yaşadığı ve bazen vatandaşları çileden çıkarma durumuna getiren trafik sorunu ile ilgili çözüm önerilerini Zonguldaklılarla paylaştı.

İşte Turgut Aydın'ın, Zonguldak'ın kronikleşen trafik sıkışıklığına karşı ürettiği çözüm önerileri:

"Zonguldak, kömürün devletleştirilip modern bir işletmecilik anlayışıyla üretime başlamasından sonra Türkiye'nin her yerinden yoğun bir göç almış bu gelen göçün barınma sorununu çözecek modern şehir planlaması yapılmadığından herkes başının çaresine bakıp barınma sorununu kendileri çözmeye çalışmış sonucunda çarpık yapılaşma, yetersiz altyapı ve bildiğimiz gecekondular meydana gelmiş Tabii ki bunun nedenlerinden bir tanesi de HAVZAİ FAHMİYE kanunu ile mülkiyet sorunları ortaya çıkmış, modern bir şehir planlamasının yapılmasına da engel teşkil etmiş, çarpık yapılaşma sorununu doğurmuş ileriye dönük nüfus planlaması ve ona uygun yollar, sosyal donatılar, İdari yapılanma yerleşkelerin uygun yerlere yapılmaması da bugün ki trafik kaosunun ana sebepleridir. Halkın günlük olarak zorunlu kullandığı sağlık tesisleri (Atatürk Devlet hastanesi ve Site ek binası, Göğüs hastalıkları hastanesi, Kadın doğum hastanesi), Okullar ( Yayla, Fener İlköğretim, TED KOLEJİ, Endüstri Melek Lisesi Ticaret Lisesi, Kız Meslek lisesi gibi ve şehir içinde kalmış okullar), Okul servis araçları, Adliye, Valilik, Belediye ve bir çok kamu binaları, şehrin içindeki Liman ve Otogar nedeniyle oluşan trafik yoğunluğu Şehrin doğusu ve batısını birbirine bağlayan ulaşım yolunun Şehrin göbeğinden geçmesi, şehir içinden geçip limana bağlanan demiryolu, sürekli olarak artan araç sayısı, Fevkani köprüsünün yıkılması ve sonrası için trafiği rahatlatacak detaylı çalışmaların yapılmaması gibi... Tüm bu oluşum ve yapıların trafik yoğunluğunu artırması, artan bu trafik yoğunluğunun trafik alt yapısının yetersiz olması Zonguldak trafiğini işin içinden çıkılmaz bir hal almasına neden oluyor. Hele ki Gazipaşa Caddesinde sürekli olarak çalan ambulans sirenleri trafik sorununu herkesin beynine çivi gibi çakıyor.

ŞEHİRDE İÇİ TRAFİK KEŞMEKEŞİNDEN KURTULMANIN ÇÖZÜMÜ NE?

• Karadeniz Sahil Otoyolu ile bağlantılı Karaelmas-1 Köprülü kavşağın olduğu yerden, Mithatpaşa tünellerinden ( Prof.Dr. Şaban Teoman Duralı Tüneli'nden karşıya ) itibaren Karaelmas Mahallesi altından geçecek, yapılacak bir tünelle önce Kozlu- İhsaniye, Sonra da ikinci bir tünel ile Kozlu-Ilıksu mevkiine bağlanacak Çevre Yolunun en kısa sürede yapılması için halk ısrarla istemeli, Siyaset, Belediye, Valilik, STK' lar, kararlı bir irade ortaya koyarak baskı yapmalı bu çevre yolunu merkezi idareye yaptırmalı

Böylece, Ankara -İstanbul istikametini kullanan araçlar şehir merkezine uğramadan çevre yolunu kullanarak seyahat edecekler. Şehir içi trafik rahatlayacak.

• Milli Egemenlik Caddesi üzerinde bulunan otobüs ve küçük araçların sürekli giriş –çıkış yaptığı Otogarın bulunduğu yerden kaldırılarak, imarı Belediye Hizmet alanı olan Üzülmez Tünelinin alt kısmı eski TTK Demir ambarlarının olduğu yere yapılmalı, şehir içi trafiği rahatlatılmalıdır.

• Terminalden boşalan yer, otoparkı olan belediye sosyal ve kültürel tesisi yapılmalı. Şehir içinde kalmış Adliye, Belediye, Valilik binaları kaldırılıp uygun yere taşınıp şehir içi rahatlatılmalı. Kilimli istikameti yönünde, Prof. Dr. Şaban Teoman Duralı tünellerinden sora gelen Belediye eski asfalt tesislerinin olduğu yerden Atatürk Devlet hastanesinin olduğu yere bir ulaşım yolu (tünel olabilir) yapılabilirliği araştırılması.

• Zonguldak'ın en az 50 yıllık perspektifte, gelişmesi, nüfus yoğunluğu, öncelikli ekonomik gelişme sektörleri ve alanları, araç sayıları buna uygun yol ve otopark alanları, konut, sosyal alanlar, hizmet alanları gerçekçi olarak hesaplanmalı, projelendirilmeli ve imar planları bu gerçekler ışığında yapılmalı.

• Toplu taşımaya uygun güçlü, konforlu, erişebilir bir altyapı ve sistem kurulmalı, Vatandaşlar toplu taşımayı kullanmaya teşvik edilmelidir.

• Şehir içi otopark ihtiyacı tespit edilmeli ve başta Lavvar alanı olmak üzere yeni yapılan ve bundan sonra yapılacak bina ve tesislerde otopark alanları yapılması mecburi olmalıdır.

• Biliyorum şimdi birileri coğrafya, jeoloji, böyle gelmiş böyle gider gibi mazeretler üretebilir. Bilimin ışığında, akıl ve gerçek Zonguldaklı olma sevdası ile bu trafik sorunu çok kolay çözülür. Bizlerinde gerçek hayatlarımızda ve gece Rüyalarımızda ambulans siren sesleri çalmaz."