Ekrem Murat Zaman'ın kaleme almış olduğu yazı şu şekilde;

"Çatalağzı Garı, 1925 yılında yürürlüğe giren yasayla hayata geçirilen ve 1937 yılında tamamlanan “Kömüre Giden Demiryolu” projesinin kilit noktalarından birini oluşturur. Ankara’dan Zonguldak’a kadar uzanan bu demiryolu, ülkemizin önemli demiryolu tesislerini barındırmaktadır.

Filyos–Çatalağzı demiryolu ihalesi 8 Ağustos 1934 tarihinde gerçekleştirilmiş olup, 19 Kasım 1936 tarihinde Çatalağzı’na kadar olan bölümü hizmete alınarak trenle kömür nakliyatına başlanmıştır. Çatalağzı Garı, hat manevra ve depo hattı, kömür tahmil istasyonu ile elektrik lokomotifleri için sakınma hattı dahil olmak üzere dört hatlı bir yapıya sahiptir. 38 makaslı olan gar, özel projelendirilmiş olup, 1936 yılında tamamlanarak faaliyete geçmiştir.

Buharlı lokomotif sistemine dayanan ve dönemin teknolojik altyapısına uygun olarak kurulan Çatalağzı Garı, 1950 yılından itibaren dizel motorlu lokomotiflerle günümüze kadar kesintisiz hizmet sunmaktadır. Bu tesis, kömür nakliyatının yanı sıra ülkemizin demiryolu altyapısına önemli katkılarda bulunan bir büyük teşkilat istasyonu olarak konumlanmıştır."

TTK Üzülmez Müessesi’nde gerçeğini aratmayan yangın tatbikatı TTK Üzülmez Müessesi’nde gerçeğini aratmayan yangın tatbikatı

HABER MERKEZİ

 

Editör: Bilge ÖZKUL