Zonguldak

ZONGULDAK’ TA EĞİTİM SORUNLARI ÇIĞ GİBİ BÜYÜYOR

KESK’e bağlı Eğitim Sen Zonguldak Şube Yürütme Kurulu yeni eğitim ve öğretim yılı öncesi Milli Eğitim Bakanlığının yanlış politikalarını eleştirdi.

Abone Ol

Yapılan açıklamada, “İlimiz genelinde yıllardır süren plansız programsız eğitim politikaları yüzünden ikili eğitim garabeti devam etmektedir. Bu plansızlık sonucu son dakikada yeri değiştirilen Kız Meslek Lisesinin öğrencilerinin yaşadığı servis sorunu velilerin sırtına artı bir yük getirmiştir. Yıkılan okulların yerine yenisinin zamanında yapılamaması sonucunda aynı binada birden fazla okul eğitim-öğretim yapaktadır. Bu durum sonucunda çocukların ders saatleri 30 dakikaya düşürülmüştür. Bu kaybın tek sorumlusu Milli Eğitimin yanlış politikaları yüzündendir.
Sistemin dayatması sonucu bilimsel laik eğitimden uzaklaşılması okullarda norm fazlası sorununu oluşturmuştur. Bu durum 4+4+4 eğitim sistemi ile başlamıştır. Öğretmen atamaları maalesef adaletli, liyakata bağlı ve yeterli sayıda yapılmamıştır. 
Okullarda temizlik sorunu bir çığ gibi büyümektedir. Tasarruf tedbirleri gerekçesi ile okullarda haftada üç gün temizlik elemanı çalıştırma gibi garabet bir sistem başlamıştır. Temizlik saatleri 37 saatten 22 saate düşürülmüştür. Bunun sonucunda temizlik işi velilere yaptırılmaya başlamıştır.
Artan hayat pahalılığı nedeniyle çocukların en temel okul ihtiyaçları dahi karşılanamaz hale gelmiştir. Çocukların okula aç geldiği, beslenme çantalarının boş olduğu bir durumla karşı karşıya kaldığımızda dahi bakanlık ‘ Bir Öğün Ücretsiz Yemek’ fikrine hala yanaşmamaktadır. Maalesef tasarruf çocuklardan ve eğitimden çıkarılmaktadır.
Tasarruf genelgesi sonucunda yoksul ve kırsalda yaşayan ailelerin çocuklarının taşımalı eğitimle okula gelmeleri maalesef bir genelge ile kaldırılmıştır. Bu durum üniversitede çalışanların servisleri içinde geçerlidir.
“Türkiye yüz yılı maarif modeli” adı altında eğitim Laik, Bilimsel Çağdaş bir yoldan çıkarılıp orta çağ zihniyetine dönüştürülmesi kabul edilemez bir durumdur. Bütün okullar imam hatip’ e dönüştürülmek istenmektedir. Seminer verenlerin bile anlamakta zorlandığı öğretmenlerin iş yükünün arttırıldığı bir eğitim modeli söz konusudur. Öğretmenlerin içselleştirmediği, kabul etmediği bir sistem asla başarılı olamaz. Çanta dolmuyor, Çocuk doymuyor, Bilimsiz eğitim olmuyor. Krizin faturasını çocuklar ödemesin. Öğrencilerimiz için bir öğün sağlıklı yemek istiyoruz” dendi.