İşte o yazı:
ADAMLAR NE YOL YAPMIŞ ARKADAŞ!
Karadeniz`i bilirsiniz. Bazı sahillerde dalgalar 50 metreye kadar ilerleyebiliyor. Önüne ne çıkarsa el aşağı edebiliyor. Genelde Zonguldak’a yeni yapılan sahil yollarını alır götürür.
Kapuz ’da, Uzunkum sahilinde olduğu gibi sonradan yapılmış duvarları çökertebiliyor. Mesela (fotoğraftaki alanın) birkaç metre ilerisinde, daha geride olmasına rağmen Türkali sahilindeki bina ve barakaları deniz dalgaları vurup alabiliyor. Fakat 1936 yılından beri Türkali sahilinde denize sadece birkaç metre mesafede olan bu çıkıntı hep aynı şekilde duruyor.
Bakıldığı zaman sanki bir dalgada yok olacak gibi gözükse de onca azgın dalgalarda 90 yıldır deniz buraya hiç dokunmuyor.
Bunun nedeni ne acaba ?
Demiryolu yapılırken mutlaka burayı bu şekilde yaptıklarına göre, bir bildikleri vardı. Veya kendilerince önlem almışlardı. Cumhuriyet’in ilk yıllarında Kurtuluş Savaşı’nda verdiğimiz vatan mücadelesinden başarı ile çıkmamızdan sonra çekilen onca zahmetin getirdiği bir ruh vardı. Bu yüzden Ankara Zonguldak Demiryolu çalışmalarında onlarca tünel, menfez, köprü, geçit bu ruhla yapıldı. Mükemmeliyetçilik , bir ulusun yeniden ayağa kalkmasının getirdiği heyecan ile geldi.
Türkali aslında Zonguldak’ın bir servetidir. Turizm ile kalkınmanızda rol oynayacak ender sahillerden biridir.
Doğru altyapı ve tesisler kurulduğunda Zonguldak’a katkısı TTK’dan daha fazla olacağı kesin. Bugün Amasra ve İnkumu sahillerine binlerce turist akıyor ise Türkali sahiline neden gelmesin ?
Tabi bunun için Türkali`de turizm yerleşimi kurulması gerekir. En büyük sorunlardan bir tanesi Zonguldak’ı yönetenlerin Zonguldak Şehir Merkezinden kafalarını dışarı çıkartmamasından kaynaklanıyor. Turizmi bile sadece TTK’nın eski yapıları ile gelişeceğine inanıyor.
Neyse konu ne idi ?
Deniz bu çıkıntıyı neden alamıyor.
Bu bölgede sakarcıklı dalga daha fazladır. Bunun nedeni demiryolu yapıldığında dalgaların şiddetini engellemesi için denizin altına kayalar atılması olabilir.