“ Aman başım ağrımasın, konu büyümesin, tartışma çıkmasın, ben böyle iyiyim, bu iş böyle de oluyor...”
“ Hayır benim dediğim olacak, bu iş öyle değil, siz bilmiyorsunuz, doğrusu bu, bundan dönüşü yok...”
Bize öğretilenler ve çevremizden gördüklerimiz, duyduklarımız karakterimizin ve verdiğimiz tepkilerin temelini oluşturmaktadır. Temeli ise elbette ailede atılıyor. Bunlar değişmez değil ancak ömür boyu mutlaka bazı kalıtsal etkileri de gözlenir.
Elbette iyiyi, doğruyu öğretmek her ebeveynin doğal müfredatında mevcut. Ancak iyi ve doğruyu ararken ya da anlatırken bunu nasıl yapacağımızı çocuklarımıza aktarıyor muyuz? Ve ya biz bunu biliyor muyuz? İşte olay tam da burada başlıyor.
“ Haklıyken haksız çıktım”  birçoğumuzun zaman zaman dile getirdiği ve söylerken de hiç de keyif almadığımız bir sözdür. Söylemlerimiz elbette önemli ancak söylem tarzı ve yöntemlerimizi değiştirmeden farklı sonuç almayı beklememeliyiz.
Kurumsal hayatta bu durumların yaşadığını sıklıkla görmekteyiz. Sorunları listeleyebiliriz, liste uzadıkça uzayabilir ancak yazımda biraz daha özet tecrübelerimi paylaşmak istedim.
Çatışmayı bir müsabaka olarak görmemek gerekiyor. Müsabakada skor üstünlüğü gerekirken; Çatışmanın kazananı her zaman tek taraflı olmayacaktır.
Sağlıklı bir Çatışma Yönetiminin temelini; beklentilerin biliniyor olması, eldeki verilerin doyurucu olması ve bütün bunların etkin bir anlatım dili ile paydaşlara aktarabilmesi oluşturmaktadır. 
Beklenti olmadan, bu işin bize ne fayda sağlayacağını bilmeden yapılacak girişiminde sağlıklı sonuçlarını alabilmek elbette şans faktörüne kalacaktır. Öne sunulan her bir fikir ya da gözlemin veriler ile desteklemek hem kendinize güveni arttırır hem de paydaşlar üzerinde etkin bir iz bırakmanızı sağlar. Bütün bunlarla birlikte ne istediğimizi bilmek, bunu veriler ile beslemekte tek başına yetmeyecektir. Çoğunlukla yapılan kendinden emin olup sürekli atak yapmak yada bazı durumlarda sürekli defans durumlarıdır. Herkesin fikrini almak, sonuna kadar dinlemek, sırası geldiğinde işin çerçevesinden çıkmadan ve ortama uygun tonda konuşmak Çatışma yönetimin başarılı ile tamamlamasını sağlayacaktır.
İş, biraz da iletişim becerisi ile ilgili olduğundan "İLETİŞİMsizlik BECERİSİ" kitabını da okumanızı tavsiye ederim.