Pandemi sürecinde bildiğiniz gibi çocuklar da evde kalıyor ve büktün gün bilgisayar oyunları ile meşgul oluyorlardı.
Bu da bu piyasanın hareketli olmasına ve iyi kazanmasına neden oluyordu…
Ama şimdi okullar açıldı.
Oyunfor’un verilerine göre eylül ayı, oyun alışverişleri açısından yılın en düşük dönemi oldu. Ağustos ayına göre %17 düşüş yaşanan eylülde, okulların açılması sonrasında mobil oyun alışverişleri artarken konsol ve PC oyunlarının satışları geriledi.
Türkiye’nin dijital oyun mağazası Oyunfor, aylık oyun verileriyle Türkiye’de oyun dünyasının nabzını tutmaya devam ediyor. Koronavirüs salgını ile oyunlara ilgide yaşanan büyük artış, insanların işlerine gitmeye başladıkları ve daha çok dışarıya çıktıkları normalleşme döneminde eski temposuna dönmüştü. Eylülde ise okulların açılması, konsol ve PC oyunlarında senenin en düşük rakamlarının ortaya çıkmasına sebep oldu.
Tüm alışverişlerde ağustos ayına göre %17 düşüş yaşandığını belirten Oyunfor.com Genel Müdürü Mehmet Dumanoğlu, “Okulların açılması ile özellikle konsol ve PC gibi ev oyun sistemlerinde satışlar düştü ancak önceki aylarda oyun alışverişlerinin yarısı seviyesinde olan mobilin toplam alışverişlere oranı, %67 ile senenin en yüksek oranına ulaştı” değerlendirmesini yaptı.
Oyunfor verilerine göre eylülde en çok satılan oyunlar listesinin zirvesinde PUBG Mobile değişmeden yer aldı. Mobil oyun Rules of Survival ilk kez listeye girerken, FPS oyunu Point Blank de uzun bir aradan sonra listede yer almayı başardı.
Eylül 2020’de en çok oynanan oyunlar
1- PUBG Mobile
2- Rules of Survival
3- Call of Duty Mobile
4- Microsoft Flight Simulator
5- Valorant
6- Lords Mobile
7- Metin2
8- World of Warcraft
9- League of Legends
10- Point Blank
Oyun satışlarının cihazlara göre dağılımı
Mayıs
|
Haziran
|
Temmuz
|
Ağustos
|
Eylül
|
|
PC
|
%22
|
%20
|
%18
|
%19
|
%14
|
Konsol
|
%27
|
%28
|
%25
|
%23
|
%19
|
Mobil
|
%51
|
%52
|
%57
|
%58
|
%67
|
Oyun satışlarının illere göre olarak dağılımı
Mayıs
|
Haziran
|
Temmuz
|
Ağustos
|
Eylül
|
|
1
|
İstanbul
|
İzmir
|
İstanbul
|
İstanbul
|
İstanbul
|
2
|
İzmir
|
İstanbul
|
İzmir
|
İzmir
|
Ankara
|
3
|
Ankara
|
Ankara
|
Ankara
|
Ankara
|
İzmir
|
4
|
Konya
|
Bursa
|
Bursa
|
Bursa
|
Bursa
|
5
|
Bursa
|
Eskişehir
|
Konya
|
Antalya
|
Antalya
|
Oyun satışlarının cinsiyetlere göre dağılımı
Mayıs
|
Haziran
|
Temmuz
|
Ağustos
|
Eylül
|
|
Kadınlar
|
%30
|
%29
|
%31
|
%30
|
%29
|
Erkekler
|
%70
|
%71
|
%69
|
%70
|
%71
|
En çok etkileşim alan erkek yayıncılar:
1- Buray Baysan (BurakBaysan)
2- Tuğkan Gönültaş (Elraenn)
3- Kemal Can Parlak (KendineMuzisyen)
4- Tuna Akşen (Pintipanda)
5- Mete Özbey (Easter GamersTv)
En çok etkileşim alan kadın yayıncılar:
1- Pelin Baynazoğlu (Pqueen)
2- Merve Burcu Durak (targetlocated)
3- Gözde Demiral (Miafitz)
4- Ceren Pektaş (LunaSpia)
5- Figen Örtün (Fiona